header

خبرگزاری ورزش والیبال

logo

زمان جاری : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 4:32 قبل از ظهر
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | فراموشي رمز عبور

آغاز دومین مرحله استعدادیابی والیبال
تعداد بازدید : 288

mortaza آفلاین




ارسال‌ها :1740

عضويت:7 /6 /1391

بازیکنان محبوب:

محل زندگي:اصفهان

تیم های محبوب:

پست محبوب:

حالت من: قرار داده نشده

تشکرها :7272

تشکر شده :4532

آغاز دومین مرحله استعدادیابی والیبال


دومین مرحله استعدادیابی ورزش والیبال از 22 شهریورماه با نظارت مربیان ارزیاب منتخب کمیته استعدادیابی فدراسیون والیبال آغاز شد.
به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، دومین مرحله استعدادیابی ورزش والیبال در سراسر استان‌های کشور برگزار می شود که در نخستین مرحله آن 11 استان و شهرستان‌های استان تهران میزبان این طرح هستند.

آزمون‌های پیکرشناسی، جسمانی، مهارتی، هوش، روحی و روانی از جمله آزمون‌های دومین مرحله استعدادیابی ورزش والیبال در استان‌های شامل این طرح است.

مرحله نخست دومین مرحله طرح استعدادیابی ورزش والیبال در استان‌های تهران، یزد، کردستان، همدان، کرمانشاه، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، زنجان و شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

این طرح در سایر استان‌ها کشور نیز ادامه خواهد داشت تا از بین 8 هزار ثبت نام کننده در مرحله نخست 300 انتخاب و به مرحله سوم استعدایابی معرفی شوند.

رحمت نوری، علیرضا خوشرویی، سعید نظری، سعید واشانی، جواد مهرگان، محمدرضا احمدی، محمدرضا یاری، مصطفی درخشش و قاسم شیرتری از جمله ارزیاب‌های دومین مرحله استعدادیابی هستند که همزمان در چهار استان کار ارزیابی استعداد را بر عهده دارند.

به دلیل حضور موفق تیم ملی والیبال ایران در مسابقات والیبال قهرمانی جهان در لهستان و صعود تیم ایران به مرحله سوم این رقابت‌ها، استقبال از مرحله دوم استعدادیابی فراتر از انتظار است و استقبال خانواده‌ها نیز برای معرفی فرزندان عالی است.

رییس کمیته استعدادیابی فدراسیون والیبال در باره دومین مرحله استعدادیابی گفت: در این مرحله از هشت هزار استعداد ثبت نام شده آزمون‌ها مختلف گرفته می‌شود تا در نهایت باز بین آنان در کشور 300 نفر انتخاب و به مرحله سوم استعداد یابی دعوت شوند.

جعفر هوتم تصریح کرد: مرحله نخست در بهمن سال 93 برگزار شد و مرحله سوم نیز همزمان با هفته تربیت بدنی در تهران برگزار می شود و 300 بازیکن انتخاب شده در آن شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تغییرات در فاکتورهای مورد نیاز برای استعدادیابی نیز داده ایم، گفت: به عنوان مثال قبلا شرط 180 سانتی متر برای قد بازیکنان داشتیم، اما پس از استخراج اطلاعات 8 هزار ثبت نام کننده، متوجه شدیم تعداد بازیکنان بالای 185 سانت نیز زیاد است به همین دلیل شرط قدی را پنج سانتی متر افزایش دادیم.

رییس کمیته استعدادیابی در باره 300 جوان که در پایان این مرحله انتخاب می شوند، گفت: 150 نفر آنان 12 ساله و 150 تا 14 ساله خواهند بود که در در آینده اردوی‌های منطقه‌ای آنان برای پرورش و آموزش دایر می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه این رده سنی در حال رشد است و امکان تغییر در فیزیک افراد وجود دارد، شش ماه بعد نیز از واجدین شرایط جدید آزمون‌های استعدادیابی گرفته خواهد شد و در صورتی که افرادی شرایط مناسب برای حضور در این اردوها را داشته باشند، جایگزین بازیکنان کم انگیزه در دو گروه 150 نفره فوق خواهند شد.

وی در پایان تاکید کرد: طرح سه مرحله ای استعدادیابی فدراسیون والیبال با نام «آینده سازان المپیک 2016» نام دارد که بازیکنان 14 ساله آن در سال 1395 و بازیکنان 12 ساله آن در سال 1397 عضو تیم ملی والیبال نوجوانان ایران خواهند شد.

لبم هنوز هم هنوز به حسرت است و ارزو
بیا که این حدیث را به سر برد لب و دلم
چهارشنبه 26 شهریور 1393 - 10:28
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده تشکر شده: 4 کاربر از mortaza به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: narmin - adelkhoje - mohamadreza - s_sm -

kalleh-f آفلاین




ارسال‌ها :384

عضويت:12 /1 /1393

بازیکنان محبوب:

تیم های محبوب:

تشکرها :372

تشکر شده :1032

پاسخ 1 : آغاز دومین مرحله استعدادیابی والیبال

اخه اونكه 12 سالشه چطوري 185 سانتي متر قد داه

يه دنيا.. يه ايران ... يه كاله.....
چهارشنبه 26 شهریور 1393 - 12:21
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش






برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



حامیان